Hej!

Hej! Nu sitter jag hos Miranda med Sanna och Miranda och äter nutella. Vi ska snart byta om och dra till innebandyn wiiiieee! Tog lite egopix i bilen som jag bjuder på smått oseriös.
 
 
 

I skolan.

Hej! Nu sitter jag i skolan och vi börjar snart. Jag är jättetrött idag men det får gå ändå. Efter skolan ska jag plugga tror jag. Senar ska jag på innebandyn vi har två timmars träning idag wiee! :) Mer av mig sen, puss! 

Trött tjej

Hej! Nu är jag hemma från gympan, gud vad trött jag blev idag! Kommer säkert ha jättego träningsvärk i morgon, taggar! Idag var det en annan instruktör och hon var bra fast vi tränade mer styrka med henne, den förra tränade vi allt. Men men tränat har jag och nu är man så där träningstrött. UNDERBART! Kommer sova gott i natt, hoppas ni också gör det! Smått o seriös bild på mig och Miranda Nina ville inte var med haha hon är för go. PUSS! 

Gympa ikväll!

Hej! Nu är jag hemma och Miranda har kommit men inte Nina. Vi får inte tag i henne och hon svarar inte på sms! Jag har matte och franska läxa tills nästa vecka usch...men Miranda har lovat att hon ska hjälpa mig. Senare i kväll blir det gympa medel.  Kommer bli så skönt att träna har sätt fram emot det hela dagen i skolan idag! Har typ blivit beroende av det haha :) Slänger in lite bilder puss! 
 

God morgon!

Hej! Nu är jag i skolan och vi ska ha mattediagnos och jag är närvös! Det känns som jag inte kommer ihåg någonting. :( Men efter skolan kommer Miranda och Nina hem till mig och sen ikväll ska vi köra gympa medel. Hade innebandy igår och vi hade fys så nu har jag träningsvärk usch :( Mer av mig sen! Här kommer en gammal bild!
 

Filmkväll!

Hej! Nu har jag varit på hemmakväll och köpt lite godis och det går massa bar filmer på tv idag som jag och min familj kollar på. I morgon ska vi dra ut med båten igen och då ska jag våga hoppa från klippan! :) I alla fall den lilla haha. Kanske lägger ut lite filmer i morgon också. Har ingen bra bild så ni får nöja er med dom här extremt söta mobilskalen som jag vill ha! Puss!
 
 

Lördags mys!

Hej! Nu sitter jag och kollar på tv med min syster Ida. Vi hittade lite glass i frysen och det är ju alltid kul. Mums skriver mer sedan!

Förlåt!

Hej! Jag ska bli bättre på att blogga, jag lovar! Jag ska berätta vad jag gjorde igår. Miranda ringde och frågade om jag ville hänga med till en Ö med henne Sanna Nina och Nico men jag var i skolan. Men dom sa att Nina kunde hämta upp mig med hennes båt när jag kom hem och det gjorde hon då, så vi åkte ut med Ninas båt till Ön där dom väntade. Det finns klippor som man hoppar från och den ena var 3 meter och den andra var typ 7 meter. Jag vågade inte ens hoppa från den låga klippan och det var massor av brännmaneter. Usch alla hoppade förutom jag haha. Här kommer en bild från klippan puss!

Rita

Hej! Har precis fått reda på att jag har kommit in på konst! YEY! Jag kom in på det tidigare i vår men det krockade med dansen så jag var tvungen att sluta för jag ville dansa. Men nu har jag kommit in på den igen! :D Jag älskar verkligen att måla och det har jag gjort hela livet. Mina föräldrar vill verkligen att jag ska gå i konst för att dom vill att jag ska bli bättre på det. När det gäller måla har jag lärt mig allt själv jag bara tänker ut en bild i huvudet sen ger jag mig inte förrän den är på pappret. Här kommer några bilder jag har målat puss!  

 

 

 


Nöjd tjej!

Hej! Nu har jag kommit hem och är supernöjd med klippningen! Det blev precis som jag ville ha det, så nu sitter jag på mitt rum och funderar om jag ska ut och springa i kväll eller inte :s Jag får se hur jag gör, vill ju hemskt gärna inviga dom nya byxorna! Jag har ju nya springskor också det är sjukt att jag inte varit ute och sprungit på två veckor! :o Nej jag måste ut och springa i kväll, jag bara måste det! 

 
 
 
 
 

Ut med vovven

Hej! Nu har jag vaknat och ätit frukost och ska nu ut med min kära hund Gulliver. Idag ska jag slinga mig igen, för jag har börjat få utväxt. Jag är egentligen brunett men jag trivs bäst med att vara blond. Jag älskar att gå och klippa mig det är så mysigt. Jag är en sådan människa som har lätt för att prata så jag och min frisör brukar pratat om allt och inget. Haha riktigt roligt i alla fall. Men i morgon börjar skolan är faktiskt lite sugen på att börja igen för då har jag hela tiden något att göra. Just nu har jag ganska tråkigt för man vet inte vad man ska göra :s Men här kommer en bild på mig idag puss!

Inspiration

 

 

 


Rubrik saknas

Hej! Nu har jag kommit hem efter att ha varit med Ellinor. Vi var först på freeport men det var tråkigt så vi gick till kungsmässan och där hittade jag denna underbara klänning och var tvungen att köpa den.
Så äntligen har jag köpt något, wiieee


Föörlåååt

Hej! Jag suger på att blogga just nu, men jag hade ingen lust igår :( Men nu är jag tillbaka, idag ska jag vara med min kompis Ellinor. Vi ska till freeport hoppas att jag hittar något fint! Har ju som sagt massa pengar jag vill slösa upp. Haha men här kommer en bild från igår. PUSS.

Till farmor

Hej! Nu ska vi till min farmor. Hon har precis fått hundvalpar och jag skulle gärna vilja se dom. Jag tror dom är några veckor gammla. Efter det ska vi till stranden och bada, det är ju väldigt varmt ute. Första gången på hela sommaren, nästan ;) Här kommer en bild på mig. PUSS! 


Sola

Hej! Nu ska jag ut i solen och spela gitarr och sola. Jag älskar vädret som det är idag, sol och blå himmel. Nu måste man passa på att bli lite brun, det har ju varit dåligt väder hela sommarlovet typ.
Jag kunde inte göra videoinlägg igår för det funkade inte. Men jag ska försöka idag igen :) Vem vet det kanske funkar! :) Här kommer en bild på min gitarr :)

Jordgubbar!

Hej! Nu har jag suttit och målat nya mönster till min senaste design. Mönstret blev jättebra och nu måste jag hitta ett bra tyg. Men min mamma har säkert något bra i sin ateljé, ni som inte följt min blogg så länge kanske inte vet att min mamma är designer. Det vill jag också bli men det vet ni säkert! :) Nu ska jag och min familj fika med grädde och jordgubbar, mums! Senare kommer videoinlägget, blir mitt första på den här bloggen så det blir lite spännande!  Men nu hinner jag inte skriva mer. Puss! 


Myslördag!

Hej! Idag har jag en lugn dag ska bara läsa och spela sims. Haha vi alla behöver sådana dagar. Jag är fortfarande sjuk också :( Förkylningen vill inte gå över! Men jag blir nog bättre snart :)
Just det jag har fått en egen kamera! Den är jättefin och rosa. Den andra kameran var min pappas. Så jag ska göra ett videoinlägg lite senare! Puss!

Till stan idag.

Hej! Som ni läste i rubriken ska jag in till Kungsbacka och träffa en kompis. Vi ska till Kungsmässan, hoppas det finns något fint! Jag har ju som sagt ganska mycket pengar och jag vill gärna köpa lite nya kläder. Helst innan skolan börjar. Det känns som att jag inte har några kläder alls. Jag har slängt jättemycket också, för jag har en ny stil nu. Men jag hoppas jag hittar något fint, önska min lycka till! PUSS.

Varför ska jag alltid bli dålig när det är fint väder?

Hej! Jag mår dåligt har bara sutiit vid datorn hela dagen, usch! :( Hoppas jag blir bättre snart för jag tycker det är så tråkigt att vara sjuk. Men jag har kollat på kläder och fastnade för denna underbara tröja på Fokiwa. Denna ska jag ha! Jag älskar Foki och jag älskar hennes kläder, jag får så mycket inspiration av dom! Nu ska jag nog gå och rita puss! 
 
 
 
 
'

Svar på frågestunden!

Anonym: Vad tycker du om dessa personer?: Lova kronlid Klara Persson Malin block Evelina Effort Jaqueline Edwall Jättefin blogg puss

Svar: Malin Lova och Klara känner jag inte så jag vet inte hur dom är :) Men Evelina  är som en syster för mig! <3 Jaqueline är en jättebra kompis! Tack :) 

 

Anonym: vad dansar du för nåt??

Svar: Jag har precis slutat i streetdance och ska börja i musicvideo disco :)

Alicia u know! Hej! Jag älskar din blogg jätte mycket men jag har en fråga! Hur kunde du få så himla många kommentarer på frågestunden?! Har nämligen oxå frågestund på min blogg men det har bara kommit 3 kommentarer vad ska jag göra?!

Svar: Tack ! Jag vet faktiskt inte vad du ska göra.

 

Sanna: vad tycker du om eddie nordkvist ? heheheheh ;) <3
Svar: Go kille! <3 

 

Anonym: Vad tycker du om följade personer: Malin block? Ebba brink? Johanna bäckander? Amanda helgesson? Frida sävås? Alexander enberg? Nicke sahlberg jonte jontesson? 

Svar: Malin Alexander och Nicke känner jag inte så jag vet inte hur dom är :) Men Johanna är en snäll tjej, Amanda är också snäll och bra på att dansa. Frida är jättesnäll älskar henne! Jonte är en go kille :) 

 

 

Om du fick ändra på dig själv vad skulle de vara då? 

Svar: Mina fötter, dom är jättestora :o 

 

:) hur lång är du? vad väger du? vad vill du bli när du blir stor? favorit ämne i skolan? dina närmsta vänner?

Svar: 171cm. 54kg. Känd designer. Engelska och idrott :) Miranda, Evelina, Julia, Ellinor och Josefin

 

Linnea: Hur skulle du beskriva din klädstil? Vilken är din favorit musik? Tycker du har en jättefin blogg!

Svar: Normal typ :) Jag gillar allt! Tack :) 

 

Ellinor Skägg! Hej min lilla gose! Vad tycker du om mig? tihi Hur hanterar du elaka kommentarer? Hur många bloggar har du haft? Vem är din förebild? 5 tjejer du tycker ser bra ut (som du inte känner) 5 killar du tycker ser bra ut (som du inte känner) Favoritfilm?

Svar: Jag gillar dig! Jag vet inte :s Ingen aning många! Foki <3 Alla är fina på sitt sätt. Titanic :D 

 

Anonym: Vilket av detta gillar du mest? Blond- brunett? Katt- hund? Svart- vitt? jättefin blogg du har ! <3 

Svar: Blond. Katt. Vitt. Tack! <3 

 

Anonym: Tror du på Gud?<3<3<3

Svar: Ibland :) 

 

Ronja: Favoritfilm?

Svar: Titanic 

 Anonym: Saknar du någon? Vem isåfall?

Svar: Ja! Så det gör ont! Går inte en dag utan att jag tänker på dom! Jag saknar 3 jättegoa killar som tyvärr bor i Norge :( 

 

Hemligt: Är du kär i någon? ;) 

Svar: Jag vet inte. 

 

Sara:  Tycker du att det är viktigt att vara populär för att få umgås med dig? Äääälskar din blogg!<3

NEJ! Det viktigaste är att vi har roligt ihop! :) Tack<3

 

Emma-Karin: Hej min lilla Josse Poss! Hm... Kan inte du göra mer videoinlägg?? Det skulle vara lite trevligt! ;) <3 Ha det bra! Puss! ( Har förresten en sak som jag snart ska berätta för dig :D )

Svar: Jag har ingen kamera att filma med :/ 

 

Anonym: hur lång är du? hur mycket väger du? ditt favorit ämne i skolan? din/ dina bästa kompisar? vad vill du jobba som?

Svar: 171 cm. 54 kg. Engelska och idrott. Evelina, Miranda, Ellinor, Julia och Josefin. Designer! 

 

vilka 10 betyder mest för dig i din klass? :) älskar dina kläder! vilken är din favoritbutik? <3 hur gammal är du? :) älskar din blogg puss <333 :D

Svar: Dom som gör det, vet redan det :) Tack! På internet ChillNorway i verkligheten Melrose och Tara. 14 år. Tack! 

 

Alicia&It;3 hej! jag undrar om du har någon pojkvän eller om du är singel? Vad använder du för smink? och sist men inte minst... Vad är det för kamera du har? Kram <3

Svar: Nej! Singel och sökande haha! ;) Jag brukar inte ha smink men när jag har det är det mascara. Vet inte :o 

 

Julia: 3 snyggaste killarna i kungsbacka ? kan du svara detta i en videoblogg ? kram <3

Svar: Alla är snygga på sitt sätt :) Noooo 

 

Anonym: varför redigerar du så mycket ?

Svar: För att jag tycker det är fint :) 

Anonym: vill du ha status? varför ? använder du bh ? vilka är dina bästa kompisar :P vem gillar du ?

Svar: Klart jag vill. Säg någon som inte vill det? :P Har inte du med att göra. Miranda Evelina Julia Josefin Ellinor. MÅNGA :D 


Träningstips!

Hej ! Förlåt att jag inte bloggade igår! Jag är sjuk och igår hade jag ingen inspiration, men här får ni 10 träningstips! 

      10 tips om träning och återhämtning

  1. Punktförbränning fungerar inte! Kroppens förbränningssystem tar ingen hänsyn till vilken del av kroppen som arbetar, den använder helt enkelt den totala energi som finns lagrad. När kroppens fettdepåer töms sker det i en genetiskt förutbestämd ordning som inte kan påverkas.
  2. Det finns inga minuskalorier! Varje kalori som tillförs kroppen ger lika mycket energi oavsett vilket livsmedel den ingår i. Kroppen kan inte gå minus på saker som tillförs den.
  3. Man kan inte äta till sig större muskler! Protein blir inte muskler av sig självt, utan det är den fysiska överbelastningen som stimulerar till muskeltillväxt.
  4. Ät efter klockan sex på kvällen! För att kroppen ska kunna hålla blodsockernivån jämn och fungera optimalt är det bäst att fördela energiintaget över hela dagen och kvällen. Om du hoppar över mellanmålet/middagen på kvällen kan kroppen ställa in sig på ”sparlåga”. Kroppen använder då inte den tillförda energin till att anpassa sig efter de yttre fysiska krav som ställts.
  5. Fett kan inte omvandlas till muskler! En gång fett- alltid fett. Muskelceller och fettceller är byggda på helt olika sätt och kan inte förvandlas till något annat. Om du vill bli av med fettväv måste du öka användningen av fetter t ex genom att träna.
  6. Muskler blir inte fett när du slutar träna! Däremot är det sant att om den som slutar träna fortsätter äta lika mycket som tidigare, kommer den personen att minska sin muskelmassa och öka sin fettvävnad.
  7. Inomhuscykling är inte styrketräning för benen. Inomhuscykling är konditionsträning och belastar framför allt hjärtmuskulaturen. Om du vill bli starkare i benen behöver du utsätta dem för överbelastande styrkeövningar.
  8. Återhämta dig inom 30 minuter. Efter träning är depåerna tömda och kroppen behöver fyllas på med både kolhydrater och protein. Direkt efter träning är inlagringsmöjligheten störst. Faktum är att redan efter 30 minuter börjar de signaler i kroppen som styr nybildningen av proteiner i muskelfibrerna att avta.
  9. Styrketräning höjer din ämnesomsättning. Muskelmassa kräver mer energi än fettväv. Styrketräning med ökad muskelmassa som följd innebär således att du ökar din ämnesomsättning även under vila.
  10. Konditionsträning är en färskvara! Det går inte att lagra och spara sin kondition, eftersom kroppen strävar efter att anpassa sig till de yttre krav som ställs. Om du inte ställer några krav på din kropp kommer inte fysiken byggas upp. För att vara i god form måste du träna regelbundet.

Källa: http://gainomax.com/traning-aterhamtning/10-tips-om-traning-och-aterhamtning/?gclid=CP6RoPKX2rECFaEtmAoduDwARw

 

 


Inte alls mitt hår på bilden i det förra inlägget! Bara så ni vet!

Hej! Nu har vi kommit hem och jag hittade ingenting, vart lite besviken. :( Men jag sparar mina pengar istället och köper något jag verkligen vill ha. På tal om ingenting, jag är grymt sugen på kaffe! Jag måste ha kaffe nu, annars vet jag inte vad jag ska ta mig till! Får fixa en kopp när jag skrivit klart inlägget. 
I morgon ska jag nog vara med Emelie vi pratade om det förra veckan, ska skriva till henne på facebook. Här får ni en kaffe bild haha. PUSS. 

Tips för längre och finare hår!


1. Ett hår som går ned på halva ryggen är flera år gammalt (4-5 år gammalt) och skört. Behandla det som om det vore ett riktigt ömtåligt gammalt plagg i silke eller spets, eller en tunn nylonstrumpa. Skulle du slita i det eller slita en borste vårdslöst genom det? 

2. Borsta aldrig håret när det är blött, det är elastiskt och mycket skörare. Red ut det med en bredtandad kam och hantera det försiktigt. Red ut alla tovor försiktigt från topparna och uppåt. Använd allra helst en kam utan "sömmar" eller skarvar. Det finns billiga handgjorda kammar utan skarvar på tex Kicks av märket Wika.

3. Många med riktigt långt har sitt hår uppsatt i knut ofta, så topparna skyddas från allt slitage nedsläppt hår blir utsatt för. Det finns mängder av snygga knutar och håruppsättningar och tusentals snygga hårpinnar, hårkammar och andra redskap. Sätt upp håret om det finns risk för att det fastnar i saker, tex vid städning. Att fläta håret på kvällen innan du går och lägger dig hjälper om du har problem med tovor och trassel och sover oroligt. 

4. Tänk på vad du använder i håret. Hårsnoddar med metall och klämmor med vassa kanter skadar håret, välj mjuka och släta håraccessoarer. 

5. Rengör dina borstar och kammar med jämna mellanrum, de blir snabbt fulla av fett, smuts, döda hudceller, rester av stylingprodukter och damm. Rengör med schampo, du kan skrubba kammen med en nagelborste och dra lite papper mellan tänderna.

6. Schamponera sällan och med lite schampo men använd mängder med balsam. Tar ditt schampo slut innan ditt balsam så gör du förmodligen fel. Schamponera bara en gång, en liten klick räcker. Försök tvätta håret mer sällan, schampo dagligen sliter på håret. Använd alltid massor av balsam, men inte på hårbotten, börja applicera balsam från öronen och nedåt, särskilt i topparna. 

7. Gör inpackningar en till två gånger i veckan. Du kan göra en egen inpackning med ditt vanliga favoritbalsam, ta en del balsam, 1/4 del honung och 1/4 del aloe vera gel. Värm i micron några få sekunder tills det blir varmt, applicera på torrt eller handdukstorkat hår, vira en handduk runt och låt det sitta i 10 min - 1 timme, skölj noga.

8. Fönen och plattången är onda mot ditt hår. Undvik dem så mycket som möjligt och låt håret självtorka. Även färgning sliter mycket på håret, blonderingar och blekningar är allra värst.

9. Klipp inte för mycket. Hår växer ungefär 1 cm i månaden, går du till frisören varje-varannan månad och klipper av 3-4 cm så kommer håret inte att bli längre. Så enkelt är det. Välj en frisör som inte klipper mer än du ber om eller be en kompis klippa dig istället. Håll däremot efter och klipp av kluvna hårtoppar.

10. Ät nyttigt och varierat, särskilt b-vitaminer och e-vitaminer är viktiga för att få friskt hår. Sköt om dig.

  •  Källa: http://makeupstuff.blogspot.se/2007/05/10-hrtips-fr-lngt-och-friskt-hr.html 

Till Göteborg!

Hej kära läsare! Idag ska ju jag Miranda Nina och kanske Sanna till Göteborg och shoppa. Kommer bli jättekul, för jag har massa födelsedagspengar som jag vill använda. Vi ska åka in vid ett tiden tror jag och sen så åker vi nog hem på kvällen. Ibland så älskar jag och shoppa och ibland hatar jag det. Idag är det en älskardag, och det är tur! Fast det är nog bara för att jag har så mycket pengar med mig, hihi. Uppdateringen kommer inte vara så bra idag men jag ska skriva ett tidsinställt blogginlägg. Jag gjorde det en gång men då funkade inte, men jag ska försöka. PUSS.

Trevlig dag!

Hej bloggisen! Idag kom min kompisar och vi pratade och dampade och hade jätteroligt. Jag fick några presenter av dom för att jag precis fyllt år. Jag sa att dom inte behövde köpa något men dom lyssnade inte haha. Miranda kom vid 1 och hjälpte mig att fixa lite och hon satte i mitt löshår. Dom andra kom vid 2. I morgon drar jag Miranda och Nina in till Göteborg och shoppar. Mysigt, om du frågar mig. Ja, här kommer dagens outfit och glöm inte frågestunen! PUSS.

:)

Hej! Nu har jag gått upp och ätit frukost. Igår hade jag en jättemysig dag och tack för presenterna släkten! 
Idag kommer mina tjejkompisar och vi ska ha en tjejdag. Dom kommer vid 2 vi skulle egentligen bada i poolen fast nu ska vi sitta inne i stället, för att det regnar. Jag bloggar mer senare, puss! 

Födelsedag!

Hej! Nu är jag 14! Det känns härligt, jag har fått jättefina presenter av min underbara familj och tack för alla fina gratulationer på facebook. :) Vid halv 2 kommer mina släktingar och vi ska äta grillat och tårta, mums! Nu ska jag berätta vad jag fick! Men först så måste jag säga att jag kanske inte kommer blogga mer idag för att det är min födelsedag, men i så fall är jag tillbaka i morgon igen! Puss.

Översta bilden: Tröja från märket ChillNorway 

Andra bilden: Byxorna från märket Missme

Tredje bilden: Poncho från märket Cream 

Fjärde bilden: En PeaceofNorway

Femte bilden: Hårförlängning frpn Rapunzel löshår

Sjätte bilden: En necessär från lisbeth dahl

Sjunde bilden: Armband från märket Pearls For Girls

Åttånde bilden: Kort från min låtsas morfar 

Nionde bilden: Paraply från isbeth dahl

Tionde bilden: Sims 

Elfte bilden: Topp från märket chillNorway

 

Frågestund!

Ja, jag har bestämt mig för att ha en frågestund, den avslutas kl: 18:00 på onsdag! Fråga på!

Så här blev det!

Nu är det färdig målat! Yeeeeey! Jag älskar den nya färgen, det blev super bra! Tack mammi för att du hjälpte mig! Ja, jag och mammi målade ju om mitt rum, fast det var inte så kul att måla efter ett tag så mammi gjorde nästan allt! Haha hon är lite bättre på att måla en mig också. Jag fick precis som jag ville, att ha den nya färgen i rummet på min födelsedag. Nu kommer det bli så, trodde faktiskt inte att vi skulle fixa det denna vecka men det gjorde vi! Nu har jag också städat klart för i morgon och ska sätta mig i sängen och spela sims haha, så töntig är jag. Men jaja alla är vi olika, här kommer bilderna på mitt rum, tyvärr har jag inga före bilder men det var rosa i alla fall. Puss



Nya kläder!

Hej! Nu har vi kommit hem och vi köpte en armyskjorta på Zara. Både jag och min syster ville ha den så mamma köpte den till oss, eftersom vi har samma storlek behövdes bara en. :) Det här är min sista dag som 13 wieee! Snart blir jag 14 tagga, tagga, tagga. Hoppas jag kommer somna i kväll, får inte tänka på hur underbart det kommer bli i morgon. Detta kommer bli svårt, jag sover knappt natten innan min födelsedag men nu har jag blivit stor, nu klarar jag det! ;) Här kommer lite bilder på nya skjortan. Puss! 


:)

Hej! Idag gick jag upp väldigt sent och då blir jag alltid så trött så det var inte så smart. I alla fall ska jag, mammi och min syster Ida ut och handla för i morgon, eftersom det är min födelsedag. Jag längtar ganska mycket, fast det känns inte som det är augusti..usch för Sveriges väder! Men på tal om ingenting så fick jag en kommentar om att jag skulle ha en frågestund, ja vi får se. 

Mys

Hej! Nu har jag och mamma målat klart nästan hela rummet! Vi ska bara måla bakom sängen och garderoben sen är det klart! Fast det gör vi nog inte idag.
Just nu sitter jag här med min söta lilla gerbil Aztrid och bloggar. Hihi fast lilla Aztrid vill gärna springa iväg och hitta på egna små äventyr, vilket hon inte får. Jag vill ju inte precis att min katt Lovis får syn på henne! 

MÅLA!

Hej bloggen! Nu har jag och mammi varit och köpt färg! Vi har lagt ut plast över hela golvet och vi ska börja måla nu. Så jag skriver inte så mycket, senare så får ni se resultatet! Puss 

Dagens planer!

Hej! Nu har jag gått upp och gjort mig i ordning, idag ska jag och mammi måla om mitt rum. Just nu har jag rosa och vit blir den nya färgen, som jag sagt innan. Vi skulle egentligen göra det i onsdags men nu kom det lite i mellan så det blir idag vi gör det. Så efter frukost drar vi iväg och köper färg, wiiieee. Nu är det bara två dagar tills jag fyller 14, så spännande! :) På måndag kommer mina närmaste vänner och vi ska bada i min pool och prata om allt mellan himmel och jord! Sen på tisdag drar jag och Miranda in till Göteborg och shoppar, kommer bli jätteroligt! :) 

Yoga och kycklingsmacka!

Hej bloggen! Jag och Miranda skulle på yoga nu i kväll och det var avslappnande bara det att jag inte riktigt förstod hur man skulle göra. Men man lär sig ju mer man är där! Jag vet inte vad jag ska göra i morgon men det får jag tänka ut sen. Jag har fått ett par nya gympaskor och dom är jättesköna! Jag behövde nya för när jag springer så lutar jag fötterna inått och det är inte bra så jag har fått ett par löparskor som förhindrar det. Wiiieee! Så ut och springa måste jag i alla fall göra! :) Det var allt jag hade att säga i kväll god natt! 


Promenad med Miranda.

Hej! Nu har Miranda äntligen kommit. Mamma och pappa hade varit på marknad och dom köppte klubbor åt oss. Dom var jättegoda, så nu sitter vi i soffan och äter klubba. Vi har precis varit ute på en promenad med min hund Gulliver. Vi måste ju vara nyttiga fasten vi äter klubba haha. Här får ni några bilder på oss och klubborna puss. Btw jag har en nya tröja som jag ville ta på mig om ni undrar varför jag inte har samma tröja haha
 
 
 
 

Spelar gitarr i väntan på Miranda.

Hej! Nu väntar jag på Miranda, hon skulle först till Kungsmässan och köpa några grejer. Hon ska smsa mig när hon är klar och då kommer hon. Så länge lärde jag mig att spela en låt på gitarr, jag tycker det är kul att spela gitarr. Men jag tar inte lektioner i det, jag har lärt mig själv. Jag vill verkligen lära mig att göra en handvolt, Miranda kan det så hon ska lära mig, wieee. Om tre dagar blir jag 14 år, det känns redan som jag är det haha. Det är nog bara för att alla mina kompisar redan är 14. Även om jag är minst så är jag längre en alla mina tjejkompisar! ;) 
Idag ska jag INTE sitta vid datorn någonting förutom när jag bloggar, förra gången gick det ju sådär. Men idag ska jag klara det! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

God morgon!

Hej! Idag vaknade jag vid 9 och jag gick upp och gjorde i ordning mig. Nu har jag plattat håret tagit på mig kläder och satt upp håret i en tofs. Har en riktigt dålig hårdag idag. Det är helt platt där det ska vara volym och volym där det ska vara platt! ``Jag blir så arg när håret ska krångla, usch något av det värsta jag vet.
Nej men nu ska jag nog gå ner och äta frukost och senare kommer ju Miranda, så det kommer bli en rolig dag! :) 

Jag har ganska slapp stil idag, men ja orkar inte fixa mig så mycket. 
Puss.
 
 

Förlåt!

Hej bloggen! Jag ska bli bättre på att blogga 3 gånger om dagen nu! Från och med nu. Idag har jag varit med Miranda och vi hade sjukt kul som vanligt. Vad jag älskar den brudan alltså, kan verkligen prata med henna om allt. ♥ Vi ska ses i morgon med och på kvällen ska vi på Yoga. Blir super mysigt jag älskar yoga ♥
Gillar denna bild! 

RSS 2.0