Fyller år snaaaart!

Hej! Idag ska jag nog köpa vit färg med mamma. För vi ska måla om mitt rum, jag har rosa väggar just nu. Jag är så grymt trött på det och jag vill ha lite Gant och Ralf lauren stil i mitt rum. Nu har jag ingen stil alls. Det är bara ett rum helt enkelt. Jag fyller år om 5 dagar jag är så spänd och glad! Jag fyller äntligen 14! Här kommer en gosig bild puss.

Träning.

Hej! Nu har vi kommit hem och jag hann inte boka för att vi var i Borås. Jag skulle ju boka till ett gympapass men jag hann inte som jag sa. I alla fall blir det en springrunda med mamma och pappa nu när Ida inte är hemma. Jag tycker det är jättehärligt att jogga och jag gör det när jag känner mig deppig för det är bästa medicinen. Senare ikväll ska jag städa mitt rum, det är rätt så stökigt just nu så det måste göras! Jag tycker inte det är så kul att städa men det måste göras. Här får ni en bild på hur jag ser ut idag. Puss

Ida och jag

Hej! Ändrade planer jag ska följa med och lämna Ida i Borås hon ska på handbollsläger. Jag hinner inte skriva mer för nu ska vi åka men här kommer en bild på oss puss

God morgon!

Hej! Idag tänker jag ha en lugn dag. Jag hade tänkt att städa mitt rum och baka bröd. Haha min mamma älskar när jag bakar bröd för hon hinner inte själv göra det. Jag har alltid varit familjens mästerbakare! Just nu sitter jag och smsar med Miranda får se om det blir spinning i kväll för hon ska nämligen på kalas, men jag känner att jag måste använda det där gymkortet. Så jag ska nog fråga Ellinor fast jag är lite sugen på gympa idag så det blir nog det i stället. Jag skriver mer sen puss! 

Ge mig dom här skorna! 

Go dag!

Hej! Förlåt för att jag inte har bloggat idag men jag har varit på Liseberg. Vi hade jätte kul och nu är jag väldigt trött och ska snart sova. Jag har ingen anning om vad jag ska göra i morgon men det kommer jag nog på. I alla fall tror jag att jag kan träna igen efter min lilla knäskada. Helst skulle jag vilja spinna,
ska nog fråga Miranda om hon har lust att hänga med :) Det var allt jag hade att säga puss
 
 

Pizzaaa

Hej. Nu ska jag och Ellinor äta pizza vi köper alltid pizza på Campino världens godaste pizzor där. :) I alla fall jag tänkte ge lite råd för att få bättre hy.
1. Tvätta ansiktet med tvål varje kväll för det fastnar väldigt mycket smuts i ansiktet under dagens som går. När man tvättat ansiktet ska man smörja in det med en ansiktskräm jag har en jätte bra kräm men jag vet inte vad den heter :/

2. Använd inte för mycket smink! I vintras hade jag foundation varje dag och jag fick så dålig hy av det. Nu förtiden använder jag inte foundation :) Det är mycket modigare och finare att gå utan smink.

3. Gör ansiktsmask 1 gång i veckan. Man behöver inte köpa ansiktsmask man kan göra en själv. :) Jag brukar ha honung i ansiktet i 10 minuter och det funkar lika bra som dom man kan köpa!
Här kommer en oredigerad bild på mig puss

Hos Ellinor

Hej! Nu är jag hos Ellinor och jag ska söva över hos henna. Jag kan pratat med henne om allting :) Vi har alltid jätte roligt tillsammans och har känt varandra sen 5:an. På bara 3 år har vi blivit så bra kompisar.
I alla fall nu har vi varit och köpt lite godis och ska kolla på någon film, vilken vet jag inte men det vet jag nog snart ;) Skriver mer sen puss!

Fått min juicy couture dress!

Hej. Ville bara göra ett snabbt inlägg och säga att jag fått min juicy dress nu! Äntligen, har velat ha en hur länge som helst! Nu sitter jag här och bloggar, tänker inte ta av mig den hur varmt det en blir! För jag älskar den så mycket, här kommer en bild på den puss :)

:)

Hej! Jag har designat lite kläder och redigerat bilder. Det blev en datordag i alla fall. Aja det viktigaste är ju att man har roligt. Jag har verkligen inget att skriva om för det händer inget roligt just idag. :/ Men jag berättar väl lite om mig själv då. Jag älskar att måla och posera framför kameran, jag skulle vilja vara modell någon gång i livet fast inte som ett jobb bara för skojs skull. Fast jag vet inte om jag har det som krävs. Jag skickade in bilder till några agenturer fast fick inget svar. Jag blev ledsen och jag fick nästan panik när jag tänkte på alla måtten för att vara modell. Tillexempel att man helst ska ha 60 cm runt midjan, jag har typ 66 och jag fick panik jag såg mig själv på ett helt annat sätt och jag kände mig otränad. Så jag började göra massa situps och nu har jag 63 runt midjan. Fast jag har slutat tänka så för jag blir bara deprimerad  och det spelar egentligen ingen roll, alla är fina på sitt sätt. Vare sig man har 120cm runt midjan eller något annat. Det finns något fint i varje människa och man ska se sig själv på ett bra sätt, här kommer en bildbomb och det blev ju ett ganska långt inlägg ändå. Puss 

uss :) 

Photo booth collage

Hej! Idag har jag tänkt göra mycket grejor! Jag ska inte sitta vid datorn förutom när jag bloggar. Jag ska designa lite nya idéer men mer en så säger jag inte ;) Sen ska jag spela lite gitarr, måla, dansa, prova kläder, baka, träna (om det går) och bara ha det allmänt lugnt för mig själv. Man måste ju skämma bort sig lite när man är skadad ;) Här kommer ett photo booth collage puss!

Tråkigt :(

Hej! Idag skulle jag egentligen till slottsskogen men jag kan knappt gå så jag fick ställa in. Jag har så extremt tråkigt jag gör ingenting :( Men i kväll får vi gäster så jag har i alla fall något att se fram emot. Statistiken på bloggen har höjts väldigt mycket! Vill säga tack till alla underbara läsare, puss! Tänkte skriva om 10 tankar jag har i huvudet nu:
1. Jag är grymt kär!
2. Jag saknar en person riktigt mycket :(
3. Jag har ont i mitt knä.
4. Jag längtar tills Liseberg på söndag.
5. Jag måste ha nya kläder och skor.
6. Jag är hungrig.
7. Jag undrar när mina föräldrar kommer hem.
8. Jag måste stretcha men jag kan inte för mitt dumma knä gör ont!
9. Hur ska jag duscha om jag inte får blöta ner mitt ben på 2 dagar?
10. Jag längtar tills min födelsedag!

So you think you can dance

Hej! Nu sitter jag i soffan med min syster och kan ni gissa vad vi kollar på? Har med rubriken att göra ;) Ja vi kollar på so you think you can dance. Jag har inte lika ont i knät nu och jag kan inte sluta tänka på att jag fyller år om 11 dagar! Wiiieeee<3 Jag hade lite tråkigt så jag redigerade en bild på mig, vilken hårfärg passar jag  bäst i?
 
 
 
 
 

Varit på sjukhuset..

Hej! Jag var tvungen att åka in till akuten idag för mitt sår på knät. Jag fick panik för jag hatar att åka till sjukhuset för jag har ett fruktansvärt minne därifrån. I alla fall vi åkte in till akuten och jag grät redan innan vi kommit dit :( När vi kommer in så är det inga där och vi   får hjälp direkt. Jag berättar om mitt sår och han kollar på det. Sen säger han ett det måste göras rent fast jag ska få bedövning först. Då får jag panik och börjar gråta haha jag hatar sprutor :( Sen så slutar det inte göra ont och bedövningssprutan funkar inte. Så nu har jag mer ont en vad jag hade från första början. Men det är i alla fall rent :) Nu sitter jag inne och läser bloggar och provar löshårsfärger, funderar på att skaffa det. Lånade en ny bok på biblioteket också. 

God morgon!

Hej! Hur mår ni alla läsare? Jag hoppas ni mår bra för det gör jag. Idag ska jag lämna tillbaka några låneböcker och träna. Sen är det så grymt fint väder så jag måste verkligen hinna sola lite idag! Jag var ju på stranden igår och lite brun blev jag allt. Men när jag var på väg till Miranda så vurpa jag med cykeln så jag har världens största läskiga sår på knät. Det gör väldigt ont och jag kunde knappt sova igår. Men jag lever här kommer lite inspirationsbilder puss.

Stranden!

Hej! Idag ska jag till Hanhalsholme med mina små gosar Miranda och Nathalie! Jag ska sola jätte mycket jag vill bli brunare! Det har inte varit bra väder på länge känns det som. Eller så är det jag som inte varit på stranden på länge. I alla fall här kommer en bild på dagens outfit puss :)

Min vecka!

Hej, nu är jag tillbaka igen! Det här var den bästa veckan i mitt liv! Det började i tisdags då drog jag Ellinor Pernilla och Frida till Gothia cup och så träffade vi några tyska killar. Dom frågade om vi ville spela fotboll med dom lite senare och det gjorde vi. Sen så satt vi och pratade på engelska haha. ;) I onsdags var jag där med Evelina och Ellinor och då satt vi ner och kollade på en match med några danska killar haha fail..:s Men det var roligt i alla fall. Sedan sov jag över hos Ellinor och på torsdag morgon var jag jätte deppig :( Det regnade och vi ville dit ändå fast vi hade jättetråkigt. Sen åkte jag hem till Miranda och vi pratade om en sak som hade hänt som jag inte tar upp här på bloggen. Men i alla fall sa Miranda att vi skulle dra ner till Gothia igen! Så vi gjorde oss i ordning och cyklade dit. När vi kommer dit är det jätte tråkigt och vi blir på dåligt humör ci cyklade runt lite i Kungsbacka och sen cyklade vi tillbaka till Gothia en sista gång innan vi skulle hem (trodde vi) Då var det några killar från Gävle som ville att vi skulle kolla på deras match och vi tänkte visst vi har ändå inget att göra. Det var då det hände, på planen bredvid spelade det snyggaste laget på hela Gothia! Dom hade redan åkt ut så vi gick fram till dom och sa hej och sen var vi med och spelade. Sen var vi tvungna att cykla hem och gissa om vi var glada! :D I fredags cyklade vi dit och då satt hela laget där och väntade på bussen för dom skulle till Liseberg och sen så kom inte bussen så dom gick till stationen för dom skulle ta tåget in. Men dom sa att det var några som hade stannat och att vi kunde vara med dom, men det ville vi inte för det var ju som snyggaste som skulle till Liseberg! Så vi står helt förstenade och vet inte vad vi ska göra. Då kommer Ellinor och vi bestämmer oss för att också åka till Liseberg på vägen till stationen ser vi 3 killar i laget, Vebjorn, Bjorn-Atle och Chris så vi går med dom till stationen och vi missar tåget så vi 6 väntar på ett annat tåg. Sedan är vi med dom 3 hela dagen sedan kommer några andra från deras lag Jonas och Mats och Chris och någon annan som vi inte känner drar hem till Gothia igen.  Sen måste vi gå och då säger vi att vi måste ses på lördagen innan dom åker! Vi säger att vi kommer vid 10 och sen kramas vi och jag kramar dom länge i fall att det är sista gången jag ser dom. Sen skulle våran familj på bjudning hos våra kompisar och jag smsar med Vebjorn och han säger att vi inte kan träffas på lördagen och jag får total panik för vi hade verkligen blivit otroligt bra kompisar med dom! :( När vi sätter oss i bilen på väg hem så börjar jag stor gråta och när jag kom hem grät jag ännu mer och på morgonen smsade jag Miranda och sa att det inte blev någonting vi bestämmer hos för att shoppa för vi måste komma på andra tankar, sen åker vi hem till Miranda så bara börjar vi gråta igen :( Men idag känns det lite bättre och vi måste träffa dom snart igen! 


Rolig dag

Hej! Nu har jag kommit hem och ätit. Vi var vid inlag hela dagen och träffade några tycka killar som vi var med och vi spelade fotboll och satt och pratade. Eftersom dom inte kunde svenska och vi inte kunde tyska så pratade vi engelska. Vi lärde dom massa konstiga ord på svenska och dom lärde oss massa konstiga ord på tyska. Haha, vi hade riktigt roligt! I morgon ska jag dit igen fast med Evelina :) Får se om vi hittar några andra snygga killar ;) 


Dagens planer dagens outfit och dagens makeup

Hej! Jag ringde Ellinor och hon skulle till Kungsmässan med Pernilla våran gamla klasskompis. Jag frågade om jag kunde följa med och det kunde jag. Det ska bli så kul att träffa henne igen :)
Nu är det Gothia kupp också då får man passa på att spana på killar ;) Här kommer dagens outfit och en när bild på min makeup.

 


God morgon!

Hej! Förlåt för att jag inte bloggat förrän nu, idag. Jag sov till tio och sen väckte mamma mig och då hade min syster gjort frukost och sen skulle jag fixa disken så det blev lite sent idag, men jag hoppas att det inte gör någonting. Idag villl jag vara med min kompis Ellinor men hon har inte svarat på mitt sms, så jag ska ringa henne. Förhoppningsvis kanske hon kan göra något med mig.
Vi har inte varit med varandra på ett bra tag nu så vi har mycket att prata om ;) Jag var på Öland precis innan jag startade bloggen så det är därför vi inte träffats på ett tag. I morgon ska jag vara med Evelina och henne har jag inte träffat på flera veckor! Så det ska bli kul, vi ska ha spa hemma hos mig :) Sedan på kvällen ska jag till Liseberg med Ellinor. Då blir det atmosfear jag älskar atmosfear! Efter Liseberg ska vi sova hos Ellinor :)
Jag bloggar mer sen.

Bara jag?

Hej! Idag var jag ju med Emma-Karin sen gick jag hem för att jag och pappa skulle spinna fast sen kom pappa på att hans kort hade krånglat och vi kanske inte kunde spinna. Fast vi åkte dit i sista sekund för vi var ändå ute och handla och det fanns några platser kvar och dom fixade pappas kort! :D Emma-Karin skulle egentligen med fast han inte ringa henne fast det hade redan börjat när vi kom så jag hann inte :/ Nu sitter jag i min säng och äter Magnum, är det bara jag som blir sugen på godis när jag har tränat? Jag blir så extremt sugen på gotter så jag måste äta något! Inte så bra att göra så och det vet jag..
Här kommer i alla fall en bild på min goda glass :P

Till Emma-Karin

Gör ett litet snabbt inlägg sitter och äter lunch just nu och ska snart dra mig iväg till min kompis Emma-Karin. Jag har ingen aning om vad vi ska göra men jag bloggar mer senare när jag kommer hem :)
Det är tråkigt väder här hemma bara moln och kallt..inte trevligt, men jag ska ju till Mallorca i augusti! Så där kommer det nog bli mycket varmt! Jag längtar jätte mycket det blir första gången jag åker utomlands! Wiiieeeeeee

Dagens outfit

 
Tröja från ChillNorway 
Topp från Love Forever
Shorts från Grunt 

Allmänt

God morgon alla mina bloggläsare! Idag ska jag städa mitt rum så det blir riktigt rent. Jag har det så extremt stökigt nu och jag hatar det. När jag städar så tänker jag att jag ska hålla det så här fint hela mitt liv men det går ju lite sådär, efter två veckor är det lika stökigt igen. Är detta ett problem som bara jag har eller finns det fler undrar jag.
Tänkte skriva ner 10 tankar jag har i huvudet just nu:
1. Jag känner att jag måste till friskis och svettis för jag har gymkort där och jag har tränat där en gång.
2. Jag vill ha en chiwawa dom är så otroligt underbara.
3. Jag vet inte riktigt om jag är nöjd med min header.
4. Jag måste verkligen ha nya kläder har knappt något att ta på mig.
5. Jag saknar alla mina kompisar! 
6. Jag längtar tills min födelsedag.
7. Jag borde skaffa en kamera.
8. Vart har jag lagt min lånebok, hittar den inte!
9.  Borde jag få panik över att jag inte hittat boken? 
10.  Jag är jättetrött 

Vem är jag?

Jag heter Josefina men mitt smeknamn är Fina, det var därför jag ville att min blogg skulle heta Finas. På min fritid dansar jag, men till hösten blir det innebandy och cheerleading också. Jag har en lillasyster en mamma, pappa, hund, katt, och en gerbil. Jag är 13 år gammal och fyller 14 den 5 augusti, när jag blir stor vill jag bli designer. Jag älskar mina vänner mer en någonting annat, jag har många underbara vänner som jag aldrig vill tappa kontakten med! Här kommer en bild på mig.
 
 
 

Välkommen till min nya blogg!

Mitt första inlägg.


RSS 2.0